Effectiviteit

Reclameborden werken het beste als de consument er direct mee geconfronteerd word, oftewel recht naar kijkt. Veruit de meeste mensen in de winkelstraat lopen in de richting langs de winkels en met hun blik lichtelijk naar beneden gericht. Daarom is een stoepbord als reclamebord de ideale blikvanger haaks op de looprichting en op de straat. Zo werkt het.

Layout van de posters

Er zijn heel wat aandacht vragende elementen in de winkelstraat en hiermee concurreren is een uitdaging. Bovendien is een stoepbord bedoeld om de aandacht te trekken van wandelende mensen. De boodschap moet dus kort, duidelijk en goed leesbaar zijn. Hierdoor kan direct een afweging gemaakt worden door de passant of de boodschap voor hem/haar interessant is.

Tip: Verwerk een pijl in de layout van de reclameposter die wijst naar uw winkel. De posters moeten dus allebei een andere pijl hebben zodat ze van beide zijden naar de winkel wijzen (wel goed neerzetten natuurlijk ;-).